Szeretem a temesvári színházban,
hogy vannak nagyon jó színészeik, s erre minden fesztiválon rá tudok
csodálkozni.
Imádom bennük, hogy borzasztó
dekoratívak. (Feltenném őket a polcra, s egész nap csak nézegetném őket.)
Szeretem bennük, hogy nem értem,
mit beszélnek, mégis nézem őket, és csak nézem, és nézem...
Szerettem Horia Săvescut. Ahogy
Rareş Hontzut és az ifjú titánt, Richard Hladikot is.
Szeretem, hogy tudnak bulizni.
Nagyon tudnak. (T.)
Még olyat nem
láttam, hogy téglával dobálják egymást a színészek a színpadon. Tényleg féltem,
nehogy valamelyikük megsérüljön. Ez aztán a hitelesség! (Titus Andronicus) Még
mindig tisztán él bennem a kocsmaszínházi (de inkább szobaszínház hatását
keltette) előadásuk is, teremről teremre vándoroltak, ráncigáltak minket, s
amikor buli-jelenet volt, akkor mindannyian buliztunk. (GESCHLaECHTER-Fúriák
& A nagy háború) Mindkét előadással zavarba hoztak. (R.)
A temesvári
németek előadása sokkal maradandóbb élmény lett volna, ha nincsenek nyelvi
korlátok. Jó értelemben vett hülyékről van szó. Sok vonzó férfi. (B.)
Biztos Temesváron van az
örök fiatalság forrása, mert a társulatban mindenki fiatal és hibátlanul jófej.
Ők tudnak a legjobban bulizni, és ezt minden további nélkül másra is átragasztani.
Szeretem, hogy mindig izgalmas előadásaik vannak, reflektáltak, önironikusak.
(A.)
A temesvári német
színházról mindig az jut eszembe, hogy fiatalos, érdekes előadásokat csinálnak.
Velük kapcsolatban valahogy mindig pozitív élményem volt. (N.)
Kortárs
darabokban, kortárs színházi nyelvben utaznak. Erős rendezőket hívnak, gyakran
Németországból, valószínűleg meg tudják őket fizetni. :) Szerettem az Első
szerelem című dokumentarista ihletésű, személyes előadásukat, és ezt a Titust
is, egyszerre vad és humoros (=groteszk, véres-rajzfilmes), egyszerre elemi és
reflexív színházi nyelvét. Rendezőjét – Brian Michaelst. Díszletét! Jelmezeit!
(Tervező: Ioana Popescu.)
Színészek, akik
megragadtak a társulatból: Török Szilvia, Boris Gaza, Iosif Csorba, Rareș Hontzu, Horia Săvescu, Georg Peetz,
Isolde Cobeț, Ioana Iacob. (A.)
A temesváriakban
szeretem, hogy mindig lekötik a figyelmemet. Izgalmasak, és aktívan vannak
jelen. Vannak jó színészei a társulatnak. Szerettem Luckyt a Godot-ra várvá-ban.
A biciklis előadás terét. Az első szerelem c. előadás felépítését. A Fúriák
mozgalmasságát, és feliratozását. A Titus Andronicus humorát. (R.)
*
A szebeni előadásban szerettem azt az őszinte
naivságot, amellyel a történethez közelítettek. Időnként jólesik megadni magunkat
és hagyni, hogy magával ragadjon a mese. (B.)
Szerettem,
hogy ezt a mesét úgy tudták prezentálni, hogy egy elvont, költői világot tudtak
teremteni, és úgy használták az eszközöket, hogy megszületett a varázslat
anélkül, hogy megmutatták volna a különböző, konkrét részleteket.
Az
előadás árnyjáték része olyan sok mindent adott hozzá az egészhez, külön világa
született. (K.)
Szebenben
számomra kellemes meglepetés volt, hogy nagyon sok fiatal jár színházba, a
közönség java-része harminc év körüli. Egy nyitott közönségről beszélhetünk,
szerintem sokat segít ebben a színházfesztiválunk is, mivel szabadtéri
előadásaink is vannak az utcán, ezekkel becsábítjuk az embereket.
A város német
hetilapjában írnak kritikát rólunk, de nem csak, és az egész társulat izgatottan
várja mindig, hogy mi jelenik meg rólunk. Én azt várom el a kritikustól, hogy
legyen objektív és tárgyilagos, úgy fogalmazza meg a mondandóját, hogy az
legyen használható, az elméletekkel sajnos nem lehet mit kezdeni.
A szebeni
színházban azt szeretem a legjobban, hogy nyitottak. (E.)
Kapcsolódó
linkek:
Kritika az előadásról (Titus Andronicus)
Kritika az előadásról (Örök fiatalság és
örök élet)
Beszámoló a szakmai beszélgetésről (Titus
Andronicus)
Beszámoló a szakmai beszélgetésről (Örök
fiatalság és örök élet)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése