Vásárhelyi színház, én így szeretlek

A 20/20 verbatim módszere, a vásárhelyi lakosság megelevenedett emlékei a színpadon, a Bányavirág kimunkált szirmai, a Bányavakság giccses díszlete. Az egészséges önirónia. Mindez stúdióban. Hogy fizikálisan érezzem az orrom alá dörgölést. Valahogy így szeretnék a múltról gondolkodni. (R.)

Sebestyén Aba. Bartha László-Zsolt. Fülöp Bözse. Az új marketing. A Stúdió Színház. (B.)

Szeretem, hogy ott játszik Bányai Kelemen Barna.
Szeretem az Éjjeli menedékhely színpadi világát.
Szerettem, hogy a váradi színházzal egyidőben ők is színpadra vitték a My Fair Lady-t.
Szeretem az egyetemmel közös drámapályázatukat.
Szeretem a színházépületet, mely kívülről ugyan egy kultúrházra emlékeztet, de ha bemegyek, mégis elkap a színház-feeling.
Szeretem a Bányavirág pálinkaszagát.
Szeretem, hogy figyelnek a kortárs szövegekre. (T.)

Szeretem, hogy amikor megkérdezik tőlem, "na, és Erdélyben milyen fiatal drámaírók vannak?", jó érzés azt mondani: Székely Csaba. Szeretem a Bánya-műveket, a szellemességüket, a bölcsességüket, a valóságérzékenységüket. Meg azt, hogy milyen jól, szépen összeállt ez a történet a Yorick Stúdióval együtt. Bányai Kelemen Barnát – a gesztusai beköltöztek az agyamba. Oké, a szívembe is. Nagy Dorottya érzékenységét. Tompa Klárát. Sebestyén Aba lelkesedését. (A.)

Bányai Kelemen Barnát. (Sz., A.)
Szeretem, szeretem a számomra nagyon kedves és tehetséges színészeket. Szeretem, szeretem Sebestyén Abát, az én édesapámat. Szeretem Bányai Kelemen Barnit mindenben, mindenhol. Szeretem Bokor Barnit. Szeretem a többi színészt is. Szeretem a Yorickot, és a Tutunt is szeretem. (N.)

A marosvásárhelyi színházi élet sokszínű: ott van a Nemzeti, a Yorick Stúdió, az Ariel, és a többi kezdeményezés. Ja, és szeretem Kelemen Barnit. (Cs.)

A lehetőséget. (Ö.)

Imádtam Bözsét mint tanárt. (T.)

Sebestyén Aba kezdeményezései lehetőséget adnak a színészeknek a kiugrásra, és arra, hogy néha olyan munkáik legyenek, melyekre egy kőszínházban kevésbé van lehetőségük. (M.)

Tetszett, hogy futott egy ilyen kezdeményezés: Gyere nagyival a színházba. Néha jókat csinál a Yorick is. Vagányság, hogy vannak a várban színházi terek. Illést a Bányavirágból szeretem. A könyvvásár a színházban is szimpatikus kezdeményezés. Megemlítem Galló Ernőt is, ha már odakerült. És végre van a színháznak honlapja. (R.) 

Az egyetemen minden színházművészeti szak megtalálható, így a diákok már első évtől kipróbálhatják a különböző szakmák közti együttműködést. Egy rendező már az egyetem alatt összeválogathatja a stábját: dramaturgot, drámaírót, látványtervezőt, koreográfust, zenészt, zeneszerzőt stb. Folyamatos az együttműködés a színész és bábszínész szakokkal. Olyan inspiráló és tehetséges pedagógusok is tanítanak, mint B. Fülöp Erzsébet, Dobre-Kóthay Judit, Bartha József, András Lóránt, Bányai Kelemen Barna, Gecse Ramóna, Berekméri Katalin, Tompa Klára, UngváriZrínyi Ildikó, Székely Csaba, Strausz Imre István, akik alapszakmájukban is bizonyítottak. Létezik Akadémiai Műhely és saját Stúdió Színház.
A Nemzeti Színház az elmúlt években lehetőséget és munkát adott egy osztálynyi teatrológiát végzett diáknak. A már felsorolt egyetemen is tanító színészeken kívül, itt alkot Lőrincz Ágnes, László Csaba, Bartha-László Zsolt, Bokor Barna, Galló Ernő, Kovács Botond. Fontosnak tartom a fiatal színészek lendületét, munkamorálját.
Szeretem, hogy ott él Barabás Olga. Szeretném, ha többet rendezne/rendezhetne, tanítana.  (M.)

Imádtam anno Novák Eszter Szentivánéjijét. Szerettem Harsányi Platonovját. A 20/20-at. Azt mondják, a Gézagyerek is jó, nagyon megnézném már.
Vásárhelynek jó lehet, hogy Barabás Olga ott rendez. Jó neki, hogy van László Csabikája, Puskás Győzője. Szeretem Öcsike humorát. Szélyes Ferenc Csűrszínházát Mikházán. Szerettem a Vásárhelyen végzett fiatal színészeket a Tandem projektjeiben.
Jó benne, hogy ott kerültek színre a Bányák!
Azt is bírom, hogy sokáig egyetlen város volt, ahol működött független társulat: a Yorick.
Tetszik a honlapjuk sárgája, s az is, hogy Erdélyben elsőként készítettek mozgóképes műsorfüzetet (Pezsgő). (A.)

Amikor nem csinálunk eklektikus futurista haknikat, inkább készítünk marosvásárhelyi nemzeti színházas dolgokat. (B.)

Minden adottsága megvan: jó a társulat, a tér, az infrastruktúra, a színpadtechnika, a jogi és gazdasági felkészültség. (Már csak a lélek hiányzik belőle.) (D.)

A Mélyben című előadásban a Nyuszi. (F.)

Büfé. (B.)

Bányai Kelemen Barni egy isten.
Szeretem, hogy a színis diákok otthon érzik magukat a színházban. És a színészek otthon érzik magukat a színin.
Szeretem az önkéntes jegyszedő, műsorfüzet-áruló diákok kedvességét.
Szeretem, hogy elindultak valami új fele.
Szerettem a Gézagyerekben Csabikát. Igazából minden esetben szeretem Csabikát.
Szeretem azt a projektjüket, hogy minden évadban kell lennie legalább egy olyan előadásnak, amiben játszik egy egész színis osztály.  (E.)


Kapcsolódó linkek: